חוק המזומן קניית רכב
תמונה של חוק המזומן קניית רכב

חוק המזומן קניית רכב

חוק המזומן קניית רכב

בתחילת שנת 2019 נולד במדינת ישראל חוק חדש, ׳חוק המזומן׳. חוק זה קובע היום הגבלות מעודכנות על שימוש בכסף מזומן בעסקאות מעל 6,000 ₪ עם עוסקים, ובעסקאות מעל 15,000 ₪ בין אנשים פרטיים.

 

מקרים בהם חל חוק המזומן

 

חוק המזומן קניית רכב, הוא רק אחד המקרים עליהם חל חוק המזומן. מקרים אחרים כוללים:

  • מתן הלוואות או קבלתן
  • תרומות
  • מתנות
  • תשלום או קבלה על שכר עבודה

החוק עצמו מתייחס לעוסק, לאדם פרטי, לתייר וגם לרואה חשבון ועורך דין המעניקים ׳שירות עסקי׳ ללקוחות. כך שאם אתם מתכננים לקנות רכב יד שנייה מאדם פרטי, חשוב שתהיו מודעים להשלכה של ׳חוק המזומן קניית רכב׳ על העסקה שלכם.

 

סימולטור – החוק לצמצום השימוש במזומן

 

אתר gov.il, מיסים ותשלומים, מציע סימולטור שמאפשר לכם לחשב את הסכום המרבי שבו אפשר לשלם (או לקבל) במזומן עבור עסקאות שפורטו בחוק, כמו גם את סכום הקנס הכספי הצפוי בגין חריגה מהוראות החוק. הסימולטור הוא אנונימי והוא נועד לכול מי שמתכנן לשלם במזומן לבעל עסק או לאדם פרטי במגוון פעולות: עסקה, שכר עבודה, הלוואה, תרומה, מתנה.

לאחר שתזינו את הנתונים בסימולטור, תקבלו תשובה לגבי גובה הסכום המותר לשימוש במזומן, ובהתאם לנתונים שהזנתם (למשל באשר ל׳חוק המזומן קניית רכב׳) – תקבלו תשובות הנוגעות גם לסכום הקנס הצפוי במקרה שלכם, אם תחרגו מהוראות החוק. שירות זה הוא חינמי.

שירותים שאנו מספקים:

קונה רכבים לנסיעה >>  | גריטת רכבים >> 

 

איך משפיע חוק המזומן על קניית רכב יד 2?

 

ההגבלות שהחוק הטיל על שימוש בכסף מזומן לעסקאות שונות, (6,000 ₪ או 15,000 ₪), לא חלות על רכישת רכב על ידי אדם פרטי. במקרה זה הסכום המרבי הוא 50,000 ₪ במזומן בין אנשים פרטיים או 11,000 ₪ כשעוסק מעורב בעסקת הרכב.

אם אתם מתכננים לקנות רכב, ומתעניינים בקשר ׳חוק המזומן קניית רכב׳, חשוב להבין את ההבדלים בין עסקת רכישת רכב הנעשית בין סוחר רכב לאדם פרטי לבין זו הנעשית בין שני אנשים פרטיים.

  • עסקה בין אנשים פרטיים – ניתן לשלם עבור הרכב את הסכום כולו במזומן, בתנאי שהוא לא עולה על 50,000 ₪. אם מדובר בסכום גבוה יותר, ניתן יהיה לשלם את יתרת הסכום באמצעים אחרים (המחאה, אשראי או העברה בנקאית).
  • עסקה בין סוחר רכבים הקונה רכב מאדם פרטי – רכישת הרכב במזומן מוגבלת לסכום של 11,000 ₪. אם מחיר הרכב יהיה גבוה יותר, המגבלה לתשלום במזומן תהיה 11,000 ₪, או 10% מהעסקה – הסכום הנמוך מבניהם.

חוק המזומן קניית רכב  על קנסות ועונשים

קנסות הקשורים ל׳חוק המזומן קניית רכב׳ – כדי לאכוף את חוק המזומן ולצמצם ככול הניתן את הפשיעה הכלכלית והלבנת ההון במדינה, נקבעו בחוק קנסות ועונשים בגין חריגה מהוראות החוק. לדוגמה, הקנס עשוי להיות בסכום של 15%-30% מסכום ההפרה (לא מסכום העסקה עצמה).

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?