מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות
תמונה של מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות

מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות

רבים מאיתנו מכירים את הפועלה בה מוכרים רכב לפירוק אך לא כולם מבינים עד הסוף במה מדובר למעשה. לא מדובר בפעולה שגרתית או פשוטה אך כזאת שבהחלט יכולה לקרות. מהם היתרונות של פעולה זו, איך היא מסייעת לאיכות הסביבה ואיך אתם למעשה יכולים כבעלי הרכב לבצע מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות ולקבל על כך תמורה. כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא במאמר שלפניכם.

מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות – מהי ולמה חשוב לדעת את זה?

מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא פעולה שבה בעל רכב מוכר את רכבו לגורם שעוסק בפירוק רכבים כמו בעלי מגרש רכבים לפירוק או בתי פירוק. בתהליך זה, הבעלות על הרכב לא עוברת באופן רשמי לרוכש, אלא הרכב נמכר לצורך פירוקו לחלקים או מכירת החלקים אל תעשיית המחזור. על אף שהבעלות לא עוברת, עדיין ישנן התחייבויות למוכר. יש לוודא שהקונה אכן יפרק את הרכב ויסיר אותו מהרישום במשרד הרישוי. אם לא יעשה זאת, המוכר עלול להיתקל בבעיות משפטיות ופיננסיות עתידיות כמו קנסות על אי תשלום אגרת רישוי ועוד. מומלץ לערוך הסכם מכר בכתב המפרט את התחייבויות שני הצדדים.

חשוב לדעת שמדובר בפעולה שמיטיבה לא רק עם בעלי הרכב אלא גם עם הסביבה. חלקי הרכב מועברים או אל מחזור או אל רכבים אחרים שעוד ניתן לשקם אותם ובעלי הרכב לא מסכנים את הסביבה בכך שהם נושאים ברכב שין בו יותר שימוש. העברת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא אופציה שכדאי לשקול במקרים בהם הרכב ישן, פגום או לא כשיר לתיקון.

מכירת רכב ללא פירוק בארבעה שלבים בלבד

כאשר אתם ניגשים לתהליך של מכירת רכב ללא פירוק ללא העברת בעלות מומלץ מאד שלא תעשו זאת לבדכם. לא כי אנחנו חושבים שאתם לא יכולים לעשות משהו כזה לבד ברמה הפרקטית, אלא פשוט כי כדאי שיהיה לכם איש מקצוע שילווה אתכם. תהליך זה יכול להתבצע בארבעה שלבים פשוטים:

  • מציאת קונה מתאים – השלב הראשון הוא למצוא גורם שירכוש את הרכב לצורך פירוקו. בדרך כלל מדובר בבתי פירוק מורשים או מגרשי גרוטאות. חשוב שאנשי המקצוע שאתם מוכרים אליהם את הרכב יהיו בעלי ניסיון, וותק ומספיק אחריות לטיפול בהליך הרגיש הזה בו אתם נפרדים מהרכב שלכם.
  • בדקו מה אתם מקבלים – חשוב לדעת שאנשי המקצוע להם אתם מוכרים את הרכב לפירוק יהיו הוגנים מבחינת התמורה אליכם. וודאו מראש כמה אתם מקבלים עבור הרכב, רצוי שהתהליך יהיה מהיר, נוח וללא יותר מדי עיכובים.
  • ביטול רישום הרכב במשרד הרישוי – חשוב שתגיעו אל משרד הרישוי כבעלי הרכב עם כל המסמכים המאשרים שאתם אכן בעלי הרכב ותורידו את הרכב מהכביש. יש לכך שתי סיבות עיקריות. האחת, רכב שעובר לפירוק אך עדיין רשום במשרד הרישוי עלול לעשות עברות תנועה שלא על ידכם אם חלילה מספר הרכב נגנב או מגיע אל הידיים הלא נכונות. אך אתם תיאלצו לשלם את המחיר על כך, תרתי משמע. הסיבה השנייה היא אגרות מיותרות לתשלום. אם הרכב לא בשימוש, אין באמת סיבה שיהיה רשום במשרד הרישוי.
  • פירוק הרכב – זה השלב שהקונה המקצועי אליו פניתם למטרת מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות מפרק את הרכב. חשוב כאן לדאוג שהקונה גם יכלול בהצעת המחיר גרר שכן לא תוכלו לשנע את הרכב אל מגרש הגרוטאות וכך תוכלו להימנע מקנסות.

מכירת רכב לפירוק ללא העברת בעלות היא פתרון מהיר ופשוט להיפטר מרכב ישן או פגום. עם זאת, חשוב להבין את התהליך, את ההשלכות המשפטיות ואת החשיבות של בחירת קונה אמין ומורשה.

מהם היתרונות במכירת הרכב לפירוק?

אנחנו יודעים עד כמה הרכב שלכם חשוב לכם. זהו החבר הכי טוב שלכם שמלווה אתכם לכל מקום באופן צמוד ויש לכך לא מעט משמעות ולכן להיפרד מהרכב זה לא פשוט בכלל. אך דעו כי יש לא מעט יתרונות לכך:

שמירה על איכות הסביבה – רכב שעומד ללא שום תנועה עלול להפוך למפגע סביבתי ואף לסכן את הסביבה שלו במקרה של התלקחות חומרים פנימיים של הרכב. חשוב לשים לב לכך, ולהבין שכאשר אתם מעבירים רכב שהלך טוטאלוס או פשוט אינו תקין אל פירוק אתם שומרים עליכם ועל הסביבה שלכם.

בטיחות על הכביש – רכב שאינו תקין ואי אפשר לטפל בו או שהוא בעל תקלות מרובות אך עדיין על הכביש הוא סכנה לנהגים, להולכי הרגל ולנוסעים כאחד. הסרת רכב זה מהכביש מאפשרת בטיחות גבוהה יותר.

סיוע אל תעשיית המחזור – כאשר אתם שולחים רכב לפירוק חלק מהחלקים שבו מועברים אל תעשיית המחזור ואתם למעשה מסייעים לאיכות הסביבה.

משה נונה – הפתרון המהיר והמשתלם לרכב הישן שלכם

אם יש לכם רכב ישן, מקרטע או פגוע אנחנו כאן בשבילכם. אל תתנו לו להפוך לנטל עליכם. משה נונה, חברה מובילה בתחום שירותי הרכב, קונה את כל סוגי הרכבים לפירוק, בכל מצב, גם טוטאלוס ורכבים שאינם נוסעים. אנו מציעים הערכת שווי הוגנת, תשלום במזומן במקום, שירות מהיר ואמין בפריסה ארצית, ואפילו פינוי עם גרר ללא עלות נוספת. חסכו מעצמכם טרחה, הוצאות מיותרות וטרדה סביבתית וקבלו תמורה הוגנת לרכב הישן שלכם. צרו קשר כבר עכשיו עם משה נונה וקבלו הצעה משתלמת.

 

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?