פירוק רכבים
תמונה של פירוק רכבים

פירוק רכבים

פירוק רכבים

פירוק רכבים – הציפיות לעתיד הטיפול בכלי רכב סופיים באירופה הצפי העתידי הנוגע לטיפול בכלי רכב סופיים –ELV  (End-of-Life Vehicles) באירופה, מתייחס לאלומיניום שהפך לחומר גלם חיוני לבניית רכבים בטוחים, קלים וחסכוניים באנרגיה. מסיבה זו ניכרת מגמת עלייה מתמשכת בשימוש באלומיניום בכל רכב, כאשר המכונית הממוצעת שיוצרה באירופה בשנת 2019, כבר הכילה 180 ק״ג אלומיניום.

השימוש באלומיניום בכלי רכב

התעשייה המתמקדת ב- פירוק רכבים, מודעת לשימוש הגובר באלומיניום בכלי רכב ולעלייה בתכולת האלומיניום ברכבים סופיים. כדי לייעל את המיחזור של מתכת יקרה זו, חיוני לשנות את ההוראות הנוגעות לחברות ELV, העוסקות ב- פירוק רכבים סופיים.

יש היום חשיבות רבה להתמקדות של הנציבות האירופית בסקירת הרכבים הסופיים, וכולם מצפים להצעה שהיא תפרסם ב-23 ביוני 2023, כחלק מחבילת התחבורה הירוקה המתוכננת.

עוד שירותים שאנו מספקים:

גריטת רכבים כל המידע >>  | קניית רכבים לפירוק כל המידע >> 

הוראות חיוניות עבור פירוק רכבים

התיקון של הוראת ELV הוא אחד מעמודי התווך של ההסכם האירופי הירוק, הודות לתרומה הפוטנציאלית החיובית שהיא יכולה להביא לנושא פירוק רכבים, במונחים של:

  • שיפור ההיבטים הנוגעים למעגליות של עיצוב כלי רכב חדשים הנמכרים בשוק האירופי, קידום השימוש בחומרים ממוחזרים וצמצום הפסולת.
  • שיפור רמת הדיוק של הסטטיסטיקות הקשורות למספר המכוניות המגיעות לסוף חייהן במתקנים של חברות ל- פירוק רכבים באיחוד האירופי, כדי לאפשר ניטור יעיל יותר.
  • הרחבת היקף הדירקטיבה האירופאית, כך שתכלול כלי רכב שכרגע אינם מטורגטים, אם כי יתכן שגם הם הגיעו לאחת החברות לפירוק רכבים.
  • שיפור ההוראות למיחזור רכבי ELV באירופה, כולל הוספת הוראה להגברת פירוק הרכיבים לשימוש חוזר ולמיחזור.
  • התמודדות עם סוגיית הרכבים הסופיים אשר ׳מקום הימצאם אינו ידוע׳, אמורה להציע מסגרת מתאימה למעקב ולניהול של כלי הרכב הללו, כדי להבטיח שהם אכן ממוחזרים או מסולקים בבטחה.

נוסף על כך, התיקון של הוראת ELV אמור למלא תפקיד מרכזי בהבטחת הזמינות של חומרי גלם אסטרטגיים באירופה. למעשה, כלי הרכב נחשבים היום ל׳מוקשים על גלגלים׳ שאירופה יכולה וצריכה לנצל כדי שאפשר יהיה לקבל גישה לכמות המדהימה של מגוון חומרי גלם, כולל אלומיניום, שניתן להציל לאחר פירוק הרכבים הסופיים. המסגור הנכון והתיקון של הוראת ELV אמורים להיות צעד חשוב בכיוון זה.

הגיע הזמן לחדש

ההנחיה הנוכחית שפורסמה לפני יותר משני עשורים, היתה יעילה מאוד בעבר אבל הפכה למיושנת והיא כבר לא מתאימה להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים העומדים בפני תעשיית הרכב, שצצו מאז ששוק המכוניות החל להציע חומרים, רכיבים ומערכות הנעה חדשים. חשוב לשנות ולחדש את ההנחיה המיושנת הקיימת, כדי להצליח לעמוד בקצב שמכתיב הנוף הטכנולוגי המתפתח ללא הרף, וכדי לקדם קיימות בתעשייה.

אחרי הכול, 4.5 מיליוני ה-LEVs הבלתי מתוכננים הקיימים בשנה, מייצגים הזדמנות למחזור אלומיניום באירופה שפשוט הוחמצה. אם תכולת האלומיניום הממוצעת בכול רכב היא 75 ק״ג, זה מסתכם ביותר מ-300 קילוטון אלומיניום שניתן למחזר לא רק באירופה אלא גם במקומות אחרים. זו בדיוק הבעיה שבה צריכה לטפל הנחיית ה-ELV החדשה על ידי הצגת אמצעים לשיפור האחריות והמיחזור של האלומיניום הנאסף מרכבים סופיים. רוצים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עבור פירוק רכבים צרו איתנו עוד היום קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?