עתיד הטיפול בכלי רכב סופיים באירופה
הצפי לעתיד הטיפול בכלי רכב סופיים (ELV – End-of-Life Vehicles) באירופה מתמקד באלומיניום. הוא הפך לחומר גלם חשוב לייצור מכוניות בטוחות, קלות וחסכוניות בדלק. לכן, ישנה עלייה מתמדת בשימוש בחומר זה בכל רכב, לדוגמה: מכונית ממוצעת שיוצרה באירופה ב-2019 כבר הכילה 180 ק"ג ממנו.
השימוש באלומיניום בכלי רכב
התעשייה מודעת היטב לעלייה בשימוש באלומיניום במכוניות, ולכן גם לעלייה בכמות האלומיניום שנמצאת בכלי רכב סופיים (ELV). כדי לשפר את המיחזור של מתכת יקרה זו, חיוני לשנות את ההוראות הקיימות לחברות ELV העוסקות בפירוק רכבים. כיום, ישנה חשיבות רבה לכך שהנציבות האירופית מתמקדת בסקירת הטיפול ברכבים סופיים. כולם מצפים להצעה שהיא תפרסם ב-23 ביוני 2023, כחלק מ"חבילת התחבורה הירוקה" המתוכננת
עוד שירותים שאנו מספקים:
גריטת רכבים כל המידע >> | קניית רכבים לפירוק כל המידע >>
הוראות חיוניות עבור פירוק רכבים
תיקון הוראת ה-ELV (כלי רכב סופיים) הוא אחד מעמודי התווך המרכזיים של "ההסכם האירופי הירוק". זאת בזכות תרומתו הפוטנציאלית בהיבטים הבאים:
- שיפור המעגליות בעיצוב רכבים: עידוד ייצור כלי רכב חדשים הנמכרים באירופה באופן שיקל על מיחזורם בעתיד, קידום שימוש בחומרים ממוחזרים והפחתת כמות הפסולת.
- דיוק סטטיסטיקות: שיפור רמת הדיוק של הנתונים לגבי מספר המכוניות שמגיעות לסוף חייהן במתקני פירוק הרכבים באיחוד האירופי, במטרה לאפשר פיקוח יעיל יותר.
- הרחבת היקף ההוראה: הכללת כלי רכב שאינם מכוסים כיום על ידי הדירקטיבה האירופית, גם אם הם מגיעים למתקני פירוק.
- שיפור הוראות המיחזור: חידוד ההוראות למיחזור רכבי ELV באירופה, כולל הוספת דרישה להגברת פירוק הרכיבים לצורך שימוש חוזר ומיחזור.
- טיפול ברכבים "אבודים": מתן מענה לסוגיית כלי הרכב הסופיים ש"מקום הימצאם אינו ידוע", דרך יצירת מסגרת מתאימה למעקב וניהול, כדי לוודא שאכן ימוחזרו או יסולקו בבטחה.
בנוסף, תיקון הוראת ה-ELV צפוי למלא תפקיד קריטי בהבטחת הזמינות של חומרי גלם אסטרטגיים באירופה. למעשה, כלי רכב נחשבים כיום מוקשים על גלגלים" שאירופה יכולה וצריכה לנצל. זאת על מנת לקבל גישה לכמויות עצומות של מגוון חומרי גלם, כולל אלומיניום, שניתן להציל לאחר פירוק רכבים סופיים. ניסוח נכון ותיקון ההוראה הם צעד חשוב בכיוון זה.
הגיע הזמן לחדש
ההנחיה הנוכחית שפורסמה לפני יותר משני עשורים, היתה יעילה מאוד בעבר אבל הפכה למיושנת והיא כבר לא מתאימה להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים העומדים בפני תעשיית הרכב, שצצו מאז ששוק המכוניות החל להציע חומרים, רכיבים ומערכות הנעה חדשים. חשוב לשנות ולחדש את ההנחיה המיושנת הקיימת, כדי להצליח לעמוד בקצב שמכתיב הנוף הטכנולוגי המתפתח ללא הרף, וכדי לקדם קיימות בתעשייה.
אחרי הכול, 4.5 מיליוני ה-LEVs הבלתי מתוכננים הקיימים בשנה, מייצגים הזדמנות למחזור אלומיניום באירופה שפשוט הוחמצה. אם תכולת האלומיניום הממוצעת בכול רכב היא 75 ק״ג, זה מסתכם ביותר מ-300 קילוטון אלומיניום שניתן למחזר לא רק באירופה אלא גם במקומות אחרים. זו בדיוק הבעיה שבה צריכה לטפל הנחיית ה-ELV החדשה על ידי הצגת אמצעים לשיפור האחריות והמיחזור של האלומיניום הנאסף מרכבים סופיים. רוצים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.