הטכנולוגיה הדיגיטלית – לשיפור הליכי הייצור והפירוק של רכבים
טכנולוגיה

הטכנולוגיה הדיגיטלית – לשיפור הליכי הייצור והפירוק של רכבים

תשתית נתונים מחוברת לענן מציעה לתעשיית הרכב אפשרויות למעקב בלתי פוסק אחר ביצועי הרכבים והתנהגות הלקוחות שלהם. המעקב אחר כל מכונית מתחיל מהרגע שבו הרכב החדש יוצא לדרכו מאולם התצוגה ועד לרגע שבו הוא מגיע לסוף דרכו, במגרש סוחר המכוניות שקונה רכב לפירוק.

נתונים דיגיטליים מלווים את הרכב עד הגעתו לעסק שקונה רכב לפירוק

באמצעות שימוש בנתונים השמורים בענן, באנליטיקה מתקדמת ובלמידת מכונה, יכולים הרכבים והרכיבים השונים לשמש את הלקוחות לאורך זמן רב יותר, ולהגיע אל סוחר המכוניות שקונה רכב לפירוק, בסוף חייהם, לאחר שנות פעילות רבות יותר בדרכים.

כשמדובר בתעשיית הרכב, תשתית המידע מרוכזת בעיקר סביב האופן שבו משתמשים בנתונים לצורך תכנון, בנייה, שיווק, מכירה, שירות ושימוש חוזר בכלי הרכב. תשתית המידע שמציעים הנתונים הדיגיטליים מאפשרת לאנשי המקצוע המעורבים במחזור החיים של הרכב, להפחית את הפליטות ולמזער את נפח הפסולת המועבר להטמנה.

לטרנדים החדשים והמתפתחים (לרבות הבינה המלאכותית ומחשוב הענן), יש תפקיד מכריע בסילוק מחסומים הקיימים היום ומשבשים ומעכבים את אפשרויות שיתופי המידע ואת היכולת לפתח תהליכים דיגיטליים יעילים יותר.

תפקידו של מחשוב ענן במעבר לכלכלת רכב מעגלית

הרכב הפך לענף התעשייתי הראשון שמגדיר את עצמו מחדש באופן מלא, תוך היצמדות לתהליכים התומכים בעקרונות הכלכלה המעגלית, כמו:

  • ייצור מוצרים שמחזיקים מעמד זמן רב יותר.
  • שימוש בחומרים לאורך זמן רב יותר.
  • הצבת השימוש החוזר ומיחזור החומרים, בליבת המודל העסקי.

תהליכים שונים מעוצבים היום מחדש. לדוגמה 3 נקודות:

  • הדרך שבה המפעל עושה את הדברים שהוא עושה
  • מי מוכר למי
  • או הדרך שבה מוצרים מעוצבים

בכול אחת מהנקודות הללו קיימים נתונים רבים. כאשר מפגישים את הנתונים האלה בדרכים חדשות, ניתן לקבל תובנות שיוכלו לפתור אתגרים שונים, ופרספקטיבה שתאפשר לדעת אילו החלטות ראוי לקבל.

יתרונות חיבור תעשיית הרכב למערכות ענן

עצם החיבור של מפעל הרכב עצמו למערכות ענן כדי לאסוף נתונים על פעולות המכוניות, ישירות מרצפת המפעל, מאפשר ליצרני הרכבים להיות פרודוקטיביים ויעילים יותר.

אבל כאשר מדובר על חיבור כל מחזור החיים של כלי הרכב לענן (כולל תכנון, ייצור, מכירות, חוויית הלקוח, תחזוקה והליכי סוף מחזור החיים של הרכב), מתקבל שפע של נתונים המאפשרים ליצרנים לקבל הבנה טובה יותר בכול הנוגע למשאבים ולתמיכה הנדרשים לרכב, לאורך כל חייו השימושיים.

הגדרת הטכנולוגיות ופריסתן מאפשרת ליצרני הרכב לאסוף באופן עקבי את הנתונים של כל התהליכים שעובר הרכב במהלך חייו, ופותחת דרכים לשיתוף נתונים, שמצדו מציע אפשרויות לסימולציות מתוחכמות במצבים עשירי נתונים.

עומק הדיגיטציה שמציע החיבור של חיי הרכב לענן, יוצר אופטימיזציה גלובלית לאורך כל מחזור החיים של כלי הרכב השונים, והולם את התפיסה הנקראת: ׳רכב מוגדר תוכנה׳, SDV (Software Defined Vehicle).

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?