מה הקשר בין כלכלה מעגלית לבין קניית רכבים לפירוק?
כלכלה מעגלית

מה הקשר בין כלכלה מעגלית לבין קניית רכבים לפירוק?

בימים אלה ממש עוברת תעשיית הרכב המאמצת את גישת הכלכלה המעגלית, מהפכה אדירה! מהפיכה זו תשפיע גם על כל עסק שקונה רכב לפירוק ועתיד להפוך לשותף חיוני בגישת הכלכלה המעגלית התומכת בעתיד בר קיימא.

המהפכה שעוברת תעשיית הרכב תגיע גם אליך!

המעבר המהפכני של תעשיית הרכב, מכלי רכב המונעים בדלק לכלי רכב חשמליים, יוצר עבור כלל התעשייה, כולל עסק שקונה רכב לפירוק, הזדמנויות להמציא את עצמה מחדש מן היסוד. תפישות מסורתיות, הנוגעות לעיצוב, לייצור ולניהול של מחזור חיי המוצר ולהקמת שותפויות, מתוכננות כעת מחדש תוך התמקדות ביעילות ובקיימות.

מדובר בתעשיית רכב מתחדשת, הבנויה סביב המודל העסקי החדשני שנקרא ׳כלכלה מעגלית׳. כלומר, במקום הכלכלה הליניארית של ימינו, שבה יוצרים מוצרים, משתמשים בהם ואז נפטרים מהם, המודל החדש מבוסס על מיחזור הרכיבים המרכיבים את המוצרים ועל פיתוח קשרים חדשים בין יצרני הרכבים לבין השותפים הטכנולוגיים ולקוחות הקצה.

מהי כלכלה מעגלית?

׳כלכלה מעגלית׳ היא מודל עסקי חדש שנועד להבטיח שימוש במשאבים זמן רב ככול האפשר. אמנם, מודל זה כרוך בהשקעות גדולות יותר בתשתיות, אבל השימוש בטכנולוגיה יאפשר לייעל ולהפחית את עלויות התפעול בטווח הארוך. יצירת כלל הרכיבים הנדרשים לבניית רכב חדש מאפס, היא יקרה למדי. אבל, אם לוקחים בחשבון את הרגולציות והמיסים המכבידים, הקשורים ליצירת פליטות, פסולת והטמנה, נראה ששימוש חוזר ומיחזור של כל מה שאפשר, הם הרבה יותר הגיוניים כלכלית.

כאשר תעשיית הרכב מאמצת את גישת הכלכלה המעגלית, היא יכולה לא רק להציל את העולם, אלא גם לשפר משמעותית את הרווחיות שלה.

איך יוצרים כלכלה מעגלית?

הייצור החדשני, המתמקד בהפחתת פסולת ובשיפור השימוש החוזר, מפתח מחדש את עולם הרכב. היום, ניתן ליצור חלקים על פי דרישה הודות לאפשרויות, כמו:

  • הדפסה תלת מימדית.
  • צמצום ייצור היתר.
  • הפחתת הפליטות הנוצרות בעת העברת רכיבים למתקני הייצור, ההרכבה והתחזוקה.

שתי דוגמאות למודל ׳הכלכלה המעגלית׳ הפועלות בשטח:

  1. בשנת 2020 החלה קבוצת רנו (Renault) לבנות את מפעל הרכב הראשון בעולם, שפועל בגישת הכלכלה המעגלית. המפעל, הממוקם ליד פריז, צרפת, מתוכנן להיפתח בשנת 2024. בראש סדרי העדיפויות של פרויקט עומדות 4 נקודות::
  • הגדלת תוחלת החיים של כלי הרכב.
  • פיתוח סוללות יעילות יותר אנרגטית וניתנות למחזור.
  • אופטימיזציה של היכולת לפרק כלי רכב סופיים והעברת החלקים לשימוש חוזר.
  • האצת המחקר והפיתוח הקשורים למודל הכלכלה המעגלית.
  1. הקונגלומרט Stellantis (שכולל את המותגים סיטרואן, אלפא רומיאו, ווקסהול ופיג׳ו), יצר רַכֶּזֶת (Hub) של כלכלה מעגלית, שמצליחה ליצור הכנסות של 2 מיליארד יורו בשנה.

הקונגלומרט חשף בשנת 2022 את רכב הקונספט, סיטרואן אולי (Citroen Oli), המיוצר מ-100% רכיבים ממוחזרים שעוצבו כדי להדגים את התשוקה המניעה את יצרני הרכבים לעבר יוזמות המבוססות על גישת הכלכלה המעגלית.

לקניית רכבים לפירוק לחץ כאן

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?