מגרוטאות למשאבים: הדרך המובילה להגנה על הסביבה
סביבה

מגרוטאות למשאבים: הדרך המובילה להגנה על הסביבה

המעורבות של מותגים בולטים ברשת העולמית התומכת ביוזמת המכוניות המעגליות – CCI (The Circular Cars Initiative), מאיצה עד מאוד את המעבר של תעשיית הרכב למודלים של ייצור מעגלי, הבאים לביטוי גם בענף העסקי אשר קונה רכב לפירוק.

איך קשור הייצור המעגלי לעסק שקונה רכב לפירוק?

תעשיית הרכבים, שיוצרת היום יותר מ-10% מהפליטות התעשייתיות, חייבת לאמץ דרך שתסלק את הפחמן ממחזור החיים של כלי הרכב, כדי שתוכל לעמוד ביעד שנקבע בהסכם פריז: ׳Net-Zero׳ (השגת איזון בין הפחמן הנפלט לאטמוספרה לפחמן המסולק ממנה). לפיכך, כל חברה שקונה רכב לפירוק חלקיו ולהעברתם לשימוש חוזר או למיחזור, נוטלת חלק בהשגת היעד זה.

התמודדות עם הזיהום שיוצרים החומרים

עד כה, התמקד אתגר צמצום הפחמן, בחשמול כלי הרכב. אבל בכך לא די! תעשיית הרכב צריכה להתמודד גם עם הפליטות המוטמעות בחומרים מהם בנוי הרכב. נתח השוק ההולך וגדל של רכבים המופעלים בסוללה חשמלית ובאנרגיה ירוקה, מגדיל עוד יותר את תרומתם של החומרים עצמם, לפליטות הקשורות לחיי כלי הרכב. לכן, המעבר של תעשיית הרכב לכלכלה מעגלית הופך לחיוני ביותר.

האמצעים הקשורים לכלכלה מעגלית בתעשיית הרכב, כמו טעינה חכמה או שימוש מחדש ומיחזור חומרים, הם יעילים ביותר להפחתת טביעות הרגל הפחמניות ולצמצום ההשפעות הסביבתיות שיוצר מחזור החיים של הרכב. עם זאת, לא קל ליצור ערך עסקי מכלכלה מעגלית, כי רוב הפתרונות דורשים מהתעשייה לא רק להתאים את עצמה למודל זה אלא לפתח גם תקנים משותפים.

מרכיבים מרכזיים בתקנים של הנציבות האירופאית

הנציבות האירופאית, ה-EC (The European Commission), שהיא חלק מהנהלת האיחוד האירופי, תיקנה את החקיקה הקיימת בתחום הרכבים הסופיים והציעה תקנות המתמקדות במספר מרכיבים מרכזיים שנועדו לשפר את איכות העיצוב, האיסוף והמיחזור של כלי הרכב הסופיים, לדוגמה:

  • עיצוב מראש לשימוש מעגלי

שיפור המעגליות בהליך התכנון והייצור של כלי הרכב יוכל להבטיח שניתן יהיה לפרק אותם בקלות. כלומר, יצרני הרכב יצטרכו לספק הנחיות ברורות ומפורטות עבור החברות הקונות רכבים לפירוק, כך שאלה ידעו במדויק כיצד להחליף ולהסיר את חלקיו של הרכב שהגיע לסוף חייו.

  • שימוש בחומרים ממוחזרים

25% מהפלסטיק המשמש לייצור רכב חדש, יידרשו להגיע ממיחזור, כאשר 25% מתוכם חייבים יהיו להיות ממוחזרים מכלי רכב סופיים.

שיפור השבת החומרים לאולם הייצור

הצעדים שהוזכרו למעלה יובילו להשבת חומרי גלם איכותיים רבים יותר למפעלי הייצור, כולל חומרי גלם קריטיים: פלסטיק, פלדה ואלומיניום. הדרישה תהיה למחזר 30% מהפלסטיק שפורק מכלי הרכב הסופיים. כדי לתמוך בשוק החומרים לשימוש חוזר, ולעודד ייצור ושיפוץ של חלקים ורכיבים של רכבים, יהיה צורך לנקוט באמצעים נוספים. לדוגמה, דרישה ממדינות האיחוד האירופי לספק תמריצים למוסכים כדי לתמוך במכירת חלקי חילוף משומשים.

כללים חדשים, תקנות לאומיות ודרישות אחידות באשר לאחריות המורחבת של היצרנים, יחזקו את אחריותם של יצרני הרכבים להשבת חומרי הגלם למפעלי הייצור!

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?