קונה רכבים לפירוק בקריות
תמונה של קונה רכבים לפירוק בקריות

קונה רכבים לפירוק בקריות

קונה רכבים לפירוק בקריות

קונה רכבים לפירוק בקריות: מכוניות ישנות מושלכות על מדינות עולם שלישי לפי תוכנית הסביבה של האו״ם (UNEP), כלי רכב משומשים המיוצאים ממדינות עשירות יותר למדינות המתפתחות, תורמים להגברת זיהום האוויר במדינות אלה ומפריעים למאמצים למיתון השפעות בני האדם על שינויי האקלים.

מחקר של האו״ם מצא שאירופה, ארה״ב ויפן ייצאו בין השנים 2018-2015 כ-14 מיליון מכוניות משומשות מכול הסוגים והגיעו למדינות עולם שלישי כ-80% מהם הגיעו למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית כשיותר ממחציתם הגיעו לאפריקה. בארץ, לעומת זאת, עסק שקונה רכבים לפירוק בקריות לא עושה שימוש חוזר ברכב עצמו אלא מפרקת אותו באופן שישמור על הסביבה, כפי שדורש החוק.

קונה רכבים לפירוק בקריות

בישראל, מכוניות ישנות רבות מגיעות לחברה שקונה רכבים לפירוק בקריות. גישה זו הולמת את סדר העדיפויות שקבע האו״ם באשר לניקוי צי הרכב העולמי כדי להשיג יעדים גלובליים ומקומיים בתחום איכות האוויר ושינויי האקלים.

גם עסק שקונה רכבים לפירוק בקריות בוודאי יודע שלאורך השנים ייצאו המדינות המפותחות יותר ויותר את כלי הרכב המשומשים שלהן למדינות המתפתחות. ומכיוון שהליך זה מתרחש במידה רבה ללא שום רגולציה, כמו זו המחייבת כל עסק קונה רכב, הליך זה הפך לייצוא של כלי רכב מזהמים.

השפעת הרכבים הישנים

מגזר התחבורה העולמי אחראי לכמעט רבע מכלל פליטות גזי החממה הנוצרים משימוש באנרגיה. פליטת כלי הרכב יוצרת גם חלק גדול מהחלקיקים ומתחמוצות החנקן מאשר שאר פליטות גזי החממה הקשורות לאנרגיה.

עסק מקצועי שקונה רכבים לפירוק בקריות נוהג באופן אחראי ומתוך מודעות, כדי להפחית את זיהום האוויר המאיים על ערים רבות בארץ ובעולם.

עוד שירותים שאנו מספקים

בקשה לביטול רישום רכב >>  | גריטה >> 

מדיניות שמאופיינת ברגולציה חלשה

דו״ח האו״ם ניתח באופן מעמיק כ-146 מדינות, ומצא שבשני שלישים מהמדינות יש מדיניות רגולציה ׳חלשה׳ או ׳חלשה מאוד׳ מבחינת הסדר יבוא כלי רכב שפג תוקפם.

מכוניות יד שנייה באיכות ירודה מעורבות גם בתאונות דרכים רבות יותר. ובכמה מדינות אפריקה, שבהן הרגולציות ׳חלשות׳ או ׳חלשות מאוד׳, שיעורי המוות בתאונות דרכים הם גבוהים מאוד.

לעומת זאת, מדינות שמיישמות תקנים הקשורים לגיל המכוניות ולפליטות, או שהן נוקטות באמצעים שונים, מקבלות לארצן רק כלי רכב משומשים שאיכותם גבוהה ובתעריפים סבירים, כולל מכוניות היברידיות וחשמליות. במדינות אלה מתרחשות גם פחות תאונות דרכים.

לפי הדו״ח, נראה כי המדינות המתפתחות יכולות להשליך את כלי הרכב הישנים, המזהמים והלא בטוחים שלהן, דווקא במדינות מפותחות שבהן אין רגולציות ותקנים יעילים.

לאן ממשיכים מכאן?

כאשר מדובר בכלי רכב משומשים והגנה על הסביבה, סקר של כלי הרכב המשומשים (כולל זרימה, קנה מידה ורגולציה), קורא לשני הצדדים לאמץ תקני איכות מינימליים. ה- UNEPיחד עם ׳קרן הנאמנות לבטיחות בדרכים׳ של האו״ם – הם חלק מהיוזמה שפועלת לקראת מטרה זו.

המוקד הראשון יהיה באפריקה, שם מספר מדינות כבר יישמו תקני איכות מינימליים (כמו מרוקו, אלג׳יריה, חוף השנהב, מאוריציוס וגאנה), ומדינות אחרות רוצות להצטרף. רוצים להתייעץ עם קונה רכבים לפירוק בקריות צרו עם משה נונה קשר עוד היום.

 

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?